Dokumentation
Dokumentation er ofte en opgave der blever overset eller direkte glemt. Manglende dokumentation fører ofte til tidspilde når der skal laves ændringer, og længere fejlfindingstids når virksomhedens IT-infrastruktur er nede. Med det skærpede fokus på privatliv, cyberkriminalitet og hvidvask er der også kommet skærpede krav til virksomhedernes dokumentation. Vi hjælper med at få jeres dokumentation på plads og at sørge for at den er opdateret.
Udarbejdelse af krav til dokumentation
På grund vores store erfaring med IT, ved vi hvor skoen trykker og hvad det er for informationen man har brug for når det brænder på. Vi er hjælper derfor jer med at for opsat krav til dokumentation af både jeres infrastruktur men også udvikling og special tilpasning.
Udarbejdelse af dokumentation
Vi sørger også for at udarbejde dokumentationen. Har virksomheden ikke været systematisk omkring at udarbejde dokumentation kan dette være ret omfattende, da data skal indsamles fra mange kilder og nogle gange er data måske endda bortkommet. Men resultatet er at virksomheden har et komplet overblik over sin IT-infratstruktur.
Opdateret dokumentation giver god økonomi
Vi kan se at resourcerne på at opdatere virksomhedens dokumentation ofte tjenes ind meget hurtigt. I forbindelse med udarbejdelsen opdager man måske at man betaler for ting man slet ikke bruger, at når man har brug for informationer skal man ikke bruge lang tid på at finde dem frem mv.
Der er mange gode argumenter for at have styr på dokumentationen så tøv ikke med at kontakte os via vores kontaktformular allerede i dag for en snak om hvilke muligheder der findes.
Vigtige ting at have styr på
Det er let at glemme at få alt med i en travl dagligdag, og ofte opdager man først at oplysningerne mangler den dag man skal bruge dem, og så kan det koste både tid og forsinkelser at fremskaffe data. Ting som er vigtige er blandt andet
- Abonnementer: Hvor mange, pris, opsigelsesfrister mv.
- Brugerkonti: Ikke bare internt men også forskellige onlinetjenester
- Privatliv: GDPR stiller krav om dokumentation om hvordan man håndtér personlige oplysninger
- Backup: Hvad, hvor, hvornår
- Hjemmesider, domæner mv. Hvor hostes de, hvem har adgang mv.
- Kontakt mig